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Awards Committee

Sept 7 2021

Approved by SCAS Board of Directors, Dec 9, 2021

Name: Awards and Recognitions Committee

Purpose: To establish clear guidelines on identity, scope, communication, evaluation, and timelines of SCAS awards.

Objective: To recommend to SCAS:

1. Identification and description of SCAS awards

2. Eligibility and nomination guidelines

3. Develop best practices for award selection committees to incorporate principles of inclusive excellence

4. Communication strategies and annual timelines for nominations and decisions

5. Committee and sub-committee structure for the evaluation process

Budget: Annual budget should cover the travel costs for awardees to the annual meetings. This may involve partnerships with external sponsors to cover such funds (e.g., as is done currently with Canada Science Publishers).

Background:

This committee will determine the number, scope, and parameters for awards offered by SCAS. These should include, but are not limited to the existing awards offered through SCL (Rigler, Peters) and CCFFR (Stevenson). The committee will determine whether additional awards should be created (e.g., Schindler), and whether travel awards (i.e., the Clemens-Rigler) should be included under the mandate of this committee. Issues to address include establishing consistent timing for calls and deadlines, clear criteria for award nomination and selection, eligibility and availability of awards for both limnology and fisheries members, and value of each award.

Frequency of Meetings:

Meetings will be held 3X per year:

1) Winter meeting to evaluate Awards for the upcoming year:

- Set timelines

- Solicit committee members as needed

- Evaluate new award possibilities

2) Spring meeting for sub-committees:

- review nomination and evaluation guidelines

3) Summer meeting for sub-committees

- discuss nominations and determine awardees

Duties of Members:

The Awards committee should consist of the positions as outlined below. Each position will be held for a period of 2 years, with staggered starts to ensure continuity over years.

a) One Awards Committee Chair who will be responsible for soliciting sub-committee volunteer members, communicating calls for award nominations, and overseeing the suite of awards with an EDI and Inclusive Excellence lens. Evaluate suggestions for the creation of new awards.

b) One Sub-Committee Chair for each award: Peters, Rigler, and Stevenson. These Chairs will be responsible for coordinating the Committee Members to ensure the nominations are evaluated in a timely fashion. With the Committee Chair, evaluate suggestions for the creation of new awards.

Note: Currently, the Stevenson award is administered by CJFAS, therefore discussions will need to be held to determine whether this should be taken over by SCAS. Similarly, we can discuss the Larkin award from CARS.

c) Three Committee Members per award (Peters, Rigler and Stevenson) who will be responsible for evaluating nominations and providing rankings and rationale for selections.

Planned Deliverables:

1) Timelines for award nomination, decision, and communication

2) For each award, a document with the name, description, eligibility, and nomination process

3) Names of Committee Chair and Sub-Chairs

Deliverables and the Target dates:

The above information will be available on the SCAS website by Jan 30 2022.

Comité des prix

7 septembre 2021

Approuvé par le Conseil d'administration du SCSA le 9 décembre 2021

Nom : Comité des prix et des reconnaissances

But : établir des lignes directrices claires sur l'identité, la portée, la communication, l'évaluation et le calendrier des prix décernés par le SCSA.

Objectif : Recommander au SCSA

1. Identification et description des prix du SCSA

2. Lignes directrices en matière d'éligibilité et de nomination

3. Développer les meilleures pratiques pour les comités de sélection des prix afin d'intégrer les principes de l'excellence inclusive.

4. Stratégies de communication et calendrier annuel pour les nominations et les décisions

5. Structure des comités et sous-comités pour le processus d'évaluation

Budget : le budget annuel doit couvrir les frais de déplacement des lauréats aux réunions annuelles. Cela peut impliquer des partenariats avec des sponsors externes pour couvrir ces frais (par exemple, comme c'est le cas actuellement avec Canada Science Publishers).

Contexte :

Ce comité déterminera le nombre, la portée et les paramètres des prix offerts par le SCSA. Ces prix devraient inclure, sans s'y limiter, les prix existants offerts par le SCL (Rigler, Peters) et la CCFFR (Stevenson). Le comité déterminera s'il convient de créer d'autres bourses (par exemple, Schindler) et si les bourses de voyage (par exemple, Clemens-Rigler) doivent être incluses dans le mandat de ce comité. Parmi les questions à traiter figurent l'établissement d'un calendrier cohérent pour les appels et les échéances, des critères clairs pour la nomination et la sélection des prix, l'éligibilité et la disponibilité des prix pour les membres des secteurs de la limnologie et de la pêche, ainsi que la valeur de chaque prix.

Fréquence des réunions :

Les réunions se tiendront trois fois par an :

1) Réunion d'hiver pour évaluer les prix pour l'année à venir :

- Fixer les échéances

- Solliciter les membres du comité si nécessaire

- Évaluer les possibilités d'attribution de nouveaux prix

2) Réunion de printemps pour les sous-comités :

- revoir les lignes directrices en matière de nomination et d'évaluation

3) Réunion d'été des sous-commissions

- discuter des nominations et déterminer les lauréats

Fonctions des membres :

La commission d'attribution des prix doit être composée des postes décrits ci-dessous. Chaque poste sera occupé pour une période de deux ans, avec des départs échelonnés afin d'assurer la continuité au fil des ans.

a) Un président de la commission des prix qui sera chargé de solliciter les membres bénévoles des sous-commissions, de communiquer les appels à candidatures pour les prix et de superviser l'ensemble des prix dans l'optique de l'IDE et de l'excellence inclusive. Il évaluera les suggestions de création de nouveaux prix.

b) Un président de sous-commission pour chaque prix : Peters, Rigler et Stevenson. Ces présidents seront chargés de coordonner les membres de la commission afin de s'assurer que les nominations sont évaluées en temps voulu. Avec le président du comité, ils évaluent les suggestions de création de nouveaux prix.

Note : Actuellement, le prix Stevenson est administré par le CJFAS, il faudra donc discuter pour déterminer s'il doit être repris par le SCSA. De même, nous pouvons discuter du prix Larkin de CARS.

c) Trois membres du comité par prix (Peters, Rigler et Stevenson) qui seront chargés d'évaluer les candidatures et de fournir des classements et des justifications pour les sélections.

Résultats escomptés :

1) Calendrier pour la nomination, la décision et la communication des prix.

2) Pour chaque prix, un document contenant le nom, la description, l'éligibilité et le processus de nomination.

3) Noms du président et des sous-présidents du comité.

Les résultats attendus et les dates cibles :

Les informations ci-dessus seront disponibles sur le site web du SCSA d'ici le 30 janvier 2022.


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